Головні пріоритети: оборона і безпека, продовження реформ освіти, охорони здоров’я та децентралізації, які було закладено від самого початку, а також соціальні видатки, які буде профінансовано в повному обсязі.
Бюджет на 2019 рік передбачає 1,112 трильйона видатків і 1,026 трильйона доходів. Дефіцит становить 89,99 мільярда гривень.
Даним документом передбачається прожитковий мінімум в розмірі 1853 гривні з 1 січня 2019 року, мінімальна зарплата - 4173 гривні.
Зростання ВВП прогнозується на рівні 3%. Індекс споживчих цін в наступному році очікується на рівні 7,4%, а індекс цін виробників - 10,1%. 1,4 млрд грн планується отримати від власних надходжень бюджетних установ.
Важлива зміна — Мінфін врахував пропозицію депутатів збільшити кошти, що переказуються Нацбанком, на 2 млрд грн до 47,6 млрд грн.
Додатковий ресурс очікується від точкового підвищення різних видів рент: за використання лісових ресурсів, видобуток нафти, газового конденсату та залізної руди. Сумарний ефект — додаткові 1,03 млрд грн. Надходження від екологічного податку зростуть на 1,42 млрд грн, від акцизів — на 2,5 млрд грн.
Парламентарі відклали до 1 липня 2019 року додаткову 9-відсоткову індексацію акцизів на тютюнові вироби, що зменшило доходи бюджету на 6,6 млрд грн.
"В середньому сигарети подорожчають на 5 грн за пачку після першого підвищення акцизів у січні та ще на 2-3 грн — після додаткового підвищення у липні", — повідомили ЕП у компанії Philip Morris Ukraine. Втім, ринок залишається конкурентним, тому спрогнозувати дії всіх учасників неможливо.
Напередодні ухвалення бюджету пікові дискусії щодо доходів розгорталися в комітеті з питань податкової та митної політики. Зокрема, йшлося про законопроект щодо внесення змін до Податкового кодексу.
Поправки надходили до останнього моменту. Склалася ситуація, коли комітет уже схвалив проект бюджету до другого читання та зміни до Бюджетного кодексу, а з дохідною частиною ясності не було. Останні рішення щодо доходів ухвалювалися в закритому режимі у приймальні голови комітету Ніни Южаніної.
Головні лінії конфлікту — оподаткування посилок, підвищення ставок екологічного податку та ренти на лісові ресурси, плани щодо введення автоматизованої системи контролю за обігом пального.
Вночі черговий виток дискусій розгорівся навколо різних комбінацій правок. Усі вони точкові та переслідують окремі бізнес-інтереси. Зрештою, парламентарі віддали свої голоси, підтримавши такі зміни.
До пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва сільськогосподарських об'єктів.
З 1 січня 2019 року до 31 грудня 2019 року до ставки рентної плати на залізну руду застосовується коефіцієнт 1,1.
Встановлюються нульові митні ставки для деяких видів полімерів із в'язкістю 78 мл/г і більше.
Продовжується пільговий режим ввезення електрокарів — без сплати ПДВ — до 2022 року.
Звільняються від оподаткування рентою уранові корисні копалини на стадії геологічного вивчення на підставі дозволів, отриманих після 1 січня 2018 року.
На субсидії в майбутньому році виділяють 55 млрд гривень, сподіваючись, що верифікація і жорсткість правил призначення державної допомоги допоможуть утриматися в межах цієї суми Зазначимо, що в цьому році на субсидії виділялось значно більше - 70 млрд. гривень.
Головним же ризиком майбутнього року є держборг. Загальний обсяг державного та гарантованого державою боргу складе 62% від ВВП. Загальні виплати за держборгом у 2019 році складуть близько 417 млрд гривень, 57,3% — за внутрішніми боргами і 42,7% — за зовнішніми. Обслуговування держборгу в 2019 році потребуватиме понад 145 млрд гривень.
- admin
- 8 декабрь 2018
- 2 642
- 0