Автобусний парк Тростянецького «Пастрансу» бере курс на електротранспорт

Тростянецька громада Сумської області завдяки активній роботі над впровадженням системи сертифікації "Європейська енергетична відзнака", в рамках проєкту Швейцарської Конфедерації, отримала можливість реалізувати один з проєктів по розвитку громади на суму 160 тисяч швейцарських франків.

Цікаво, що на Сумщині лише два міста отримали можливість долучитися до цього конкурсу – Суми і Тростянець. 

Наприкінці минулого тижня в Тростянецькій міській раді відбулася онлайн-нарада, де обговорювалися можливі ідеї проєктів. Однією з найбільш цікавих тем стало переоснащення автобусного муніципального парку на електротранспорт. На переконання фахівців, завдяки цьому можливе серйозне зменшення тарифів на автобусних перевезеннях. На сьогодні люди платять за проїзд у громадському транспорті 15 грн. І це ціна, так би мовити, зі скидкою від міськради, адже за кожного пасажира з міського бюджету доплачується 9 грн. То ж, кожен пасажир, кожна поїздка автобуса на маршруті – то немале фінансове навантаження на бюджет. В масштабі всього міста за рік – це мільйонні доплати з бюджету міста за перевезення людей.

Виходів два. Перший – підвищувати тарифи, що зовсім не по кишені для більшості населення. Другий – шукати варіанти, як обійти ці витрати. 

  • Один з цих шляхів - будівництво своєї комунальної заправки, де пальне буде на рівні оптових цін. Це зменшить ціну не тільки квитка в громадському транспорті. Бо заправлятися будуть і сміттєвози, і шкільні автобуси, і швидкі допомоги. Це сотні тисяч гривень зекономленого бюджету, - коментує міський голова Юрій Бова. – А є ще варіант – переведення автобусів на електро. Причому, заправляти транспорт ми будемо на своєму АТП, де буде встановлена сонячна станція, яка вночі заряджатиме акумулятори. Вранці водій сідає за кермо і їде в рейс – зарядки вистачить на день. І так кожен день. Тобто використовуватиметься електроенергія не з мережі, а від сонця. І виходить, що всі витрати на перевезеннях – це зарплата водія і утримання транспорту.

Таким чином паливної складової у витратах на автобусних перевезеннях не буде. І тариф вже може бути навіть не 15 гривень, а менше. І ніяких субвенцій з бюджету.  

Але цим ідея з електрофікацією перевезень не обмежується. У Тростянці хочуть один електроавтобус запустити по колу основних зупинок: вокзал – центр – лікарня – вокзал, щоб він курсував весь день з ранку і до вечора – безкоштовно для всіх. І кожен рік по 1-2 автобуси переводити на електро.   

Комментариев: 0
Добавить комментарий