Дві центральні вулиці Тростянця Сумської області – Благовіщенська і Вознесенська, вже скоро засвітяться по-новому, тут монтуються лінії зовнішнього вуличного освітлення з використанням сучасних світлотехнічних технологій.
Роботи веде одна з кращих в Україні дорожньо-будівельних компаній - ТОВ "Автомагістраль. Південь" з міста Одеси, яка у Тростянці проводить комплекс робіт з відновлення центральної автодороги міста, що входить до автотраси національного значення Н-12 "Суми-Полтава". Частиною цього відновлення є капітальний ремонт зовнішнього освітлення двох вулиць міста, по яким ця дорога і тягнеться.
Нове освітлення буде встановлене на ділянці від шляхопроводу через залізницю і до закінчення ринку "Європейський" - ця територія фактично є центром Тростянця.
Сьогодні будівельники завершують монтаж першої черги мережі вуличного елекроосвітлення - від автозаправки ANP до Ваглицького мосту через річку Боромля. Друга черга мережі вуличного освітлення нині в стадії експертних оцінок.
З того, що вже зроблено, відразу кидається у вічі незвична конструкція опор електромережі - вони не залізобетонні, до яких ми звикли, а металеві оцинковані. Вони мають кращий естетичний вигляд, довговічніші.
- Зроблені вони в Турції. Завод-виробник дає гарантійних строк самого цинкового покриття біля 20 років, тобто ці опори довговічніші за залізобетонні, - розповідає виконавець робіт, відповідальний за інфраструктуру ТОВ "Автомагістраль. Південь" Максим Розколотько. - Крім того, металеві оцинковані опори значно легші - до 200 кілограмів кожна порівняно з понад тонною у бетонних. Є ще одна важлива особливість металевих опор - вони безпечніші на випадок надзвичайних ситуацій чи дорожніх пригод. Наприклад, у випадку ДТП, коли машина врізається у залізобетонну опору, то вона її зрізає і та найчастіше падає. Наші ж опори від механічного удару тільки гнуться і немає того травматизму, який буває, коли опори падають на машини чи людей.
Освітлення, що монтується у Тростянці на нових лініях, відповідатиме вимогам європейських стандартів і при цьому враховуватиме особливості доріг, тротуарів, велодоріжок та розташованих поруч об`єктів.
Використовується два види опор електромережі - 10 і 6 метрів висотою. Основні опори висотою 10 метрів. На них розташований основний світильник, який кронштейном піднятий до 10,5 метра. Цей світильник з найбільшою потужністю і забезпечує освітлення дорожнього полотна. На висоті 7 метрів розташований світильник, який освітлює пішохідний перехід, якщо такий є поруч. Зроблено це для того, щоб водій, який буде їхати в темну пору, відразу побачив виділену світлом ділянку дороги та дорожні знаки, що розташовані поруч. Ще один світильник розташований на висоті 6 метрів - він освітлюватиме тротуарні доріжки, що обабич дороги. Шестиметрові опори використовуються там, де потрібне освітлення тільки для тротуарів.
Важливий елемент - самі лампи.
- Це будуть не натрієві лампи, які використовувались раніше, а світлодіодні енергоефективні LED світильники, які дають якісніше світло. При середній експлуатації світильників 10,5-11 годин на добу, термін їх служби може досягати 25 років. На пішохідну зону ми використовуємо лампи потужністю від 34 до 58 вт, а ті, що над проїжджою частиною - від 109 до 162 вт. Це коли сьогодні на освітлення доріг і тротуарів використовують потужність ламп від 250 до 350 вт. Тобто, наші світильники дозволять економити 30-40% на споживанні електроенергії, - коментує далі Максим Розколотько.
Таке поєднання характеристик робить світлодіодну технологію однією з найефективніших для зовнішнього освітлення. Крім економії використання цих світильників дозволить освітлювати дорожнє полотно рівномірно, а не плямисто, як це дають натрієві лампи, які освітлюють дорогу з темнішими та світлішими бліками.
По проекту на обох лініях зовнішнього вуличного освітлення стоятимуть сонячні реле, які регулюватимуть включення та вимкнення мережі.
Ось так сучасна система освітлення сприятиме поліпшенню умов комфорту жителів Тростянця. Світильники, які вже сьогодні встановлюють на вулицях міста - при меншому споживанні електроенергії дають більшу освітленість і не вимагають частої заміни на відміну від старих ламп.
Це значна економія коштів та людських ресурсів.