Європейські дороги вже в сільській глибинці Сумської області. По програмі Президента Зеленського нещодавно побудована дорога від міста Тростянець до невеличкого села Люджа цієї об`єднаної громади.
- Немає слів, щоб описати наші враження. За мої прожиті шістдесят років бачу вперше, як моє рідне село реально відроджується, - говорить мешканка Люджі Надія Леонідівна Осмолович, яка поруч прогулювалася з онуком. – Знаю, що все це робиться за програмою Президента Володимира Зеленського. Без перебільшення скажу, що йому вдячне все наше маленьке село.
Селяни звикли не надто довіряти обіцянкам можновладців. А тут за вісім місяців цього року від колишнього райцентру до їхнього села вже побудували ідеальну шосейну дорогу. А це - понад шість кілометрів. І роботи не зупиняються - кладеться асфальт вже по центральній сільській дорозі, будуються тротуари, міст в центрі села, який десятки років стояв напівзруйнований, перебудовують заново. Проводяться роботи з облаштування тротуарів, бар'єрного огородження.
Ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-23 Тростянець-Ницаха-Солдатське на ділянці між Тростянцем і Люджою ведуть дві організації: генпідрядна ТОВ «Роад Констракшн», яка займається мостом, та субпідрядна – ПП «Будгарант-7» - вони будують дорогу та тротуари. Замовником виступає Служба автомобільних доріг в Сумській області.
Роботи не зупиняються ні на день – залежно від специфікації, працюють важкі автомобілі МАЗи, фрези, трактори, бульдозери, різної модифікації асфальтоукладчики, котки…
- Наша організація підрядилися виконувати роботи на 63 км. На трасі від Тростянця до Люджі уклали біля 44 тисяч квадратних метрів асфальту. Ширина полотна відповідає стандартам - не менше 6 метрів, а в деяких місцях і 6.50. На небезпечних спусках і підйомах, крутих місцях встановлюється огородження. По населеному пункту – тротуар. В Тростянці його ширина 1,5 м., в селі Люджа – 1 метр. Обов`язково вздовж тротуару встановлюються перила, - розповідає виконроб Павло Березовський.
Автомобілісти у захваті від побудованої дороги. Відстань від міста до села маленька, але раніше її долали не швидше, ніж за півгодини. Тепер при дотриманні швидкісного режиму руху вистачає і десяти хвилин, асфальт шелестить під колесами і ніхто не боїться, що десь можна вскочити у яму та побити колеса.
Дорожники кажуть, що за якість і надійність виконаних робіт сумніватися не треба. Загальна товщина дорожнього покриття до півметра – спочатку бетонна подушка, потім ще два шари асфальту. По селу, де відсутній дорожній профіль, клався ще й додатковий вирівнювальний шар щебено-пісчаної суміщі - біля 20 см.
Здавши одну ділянку, дорожники приступають до іншої. Працюють беззупинно, на совість. Добре себе показує весь колектив у роботі. Є на кого і рівнятися - Ігор Черняков, Олександр Манолі, Сергій Жачко та інші. Вахтовий метод дозволяє робітникам і заробити, і відпочити: 12 днів робота – 2 вихідних.
Загалом, у 2021 році за програмою Президента «Велике будівництво» планують побудувати та відновити 4,5 тис. км доріг державного значення та 2 тис. км місцевих доріг. Якщо прикласти ці обсяги до якоїсь окремої території, то цифри теж вражають. Скажімо, місцеві дорожні експерти порахували, що тільки в Тростянецькій ОТГ за 2021 рік на відновлення дорожньої інфраструктури по президентській програмі «Велике будівництво» буде освоєно біля одного мільярда гривень!!! Це частини двох доріг національного значення - Н-12 та Т-19-23, а також кілька місцевих автотрас. Відтак, якісні дороги з`являються не тільки у великих і малих містах. Вони вже стають реальністю і в селах – по Тростянецькій громаді, зокрема, ці зміни відчули в Кам`янці, Люджі, будується дорога до Мащанки, невдовзі з`явиться вона в Ницасі, Солдатському…
Воістино, Велике будівництво.