Аудіовізуальні та друковані ЗМІ Сумщини опублікували розцінки вартості ефірного часу та друкованих площ під політичну агітацію, як того вимагає Закон України «Про вибори Президента України». Як розповіла ОПОРІ представниця Нацради з питань телебачення і радіомовлення у Сумській області Лариса Якубенко, не всі ЗМІ вчасно розмістили цю інформацію. ОПОРА підрахувала, скільки коштуватиме учасникам президентських перегонів політична агітація на регіональних газетних шпальтах та у теле-радіоефірах.
«35% діючих місцевих та регіональних мовників Сумської області опублікували розцінки вчасно. Проте 50% телерадіоорганізацій опублікували розцінки з порушенням передбачених законом термінів – після 1 січня 2019 року. Ще три мовника – це 15% – відмовилися від розміщення своїх розцінок. ТОВ «ТРК «УКРМАІЛ» пояснив, що практика минулих років показала, що на президентських виборах штаби не співпрацюють з місцевим радіо. Інші дві – ГО «Голос громади Тростянеччини» та міськрайонна радіостудія «Ромен» просто проінформували, що не мають намірів брати участь у передвиборчій кампанії”, – зазначила посадовець.
Також Якубенко повідомила, що внаслідок роздержавлення комунальної преси на кінець грудня в області залишилось тільки 4 комунальних видання.
«Тому виконали норму закону та опублікували розцінки у ЗМІ комунальної форми власності всього 6 телерадіокомпаній (30%) – в газетах «Сумщина», «Конотопський край». Інші телерадіоорганізації (70%) розмістили відповідні оголошення в приватних ЗМІ», – зауважила Лариса Якубенко.
ОПОРА підрахувала, скільки коштуватиме кандидату на пост Президента України рекламуватися на Сумщині. Ціна визначена в розрахунку на квадратний см для газетних площ та 1 секунди для телерадіоорганізацій.
Телебачення
Середня ціна політичної реклами в телевізійному ефірі – 15 грн 20 коп за 1 сек.
Найвища ціна на політрекламу у Телекомпанії TVT Тростянець – 25 грн без ПДВ та у ТОВ «Телекомпанія СТС» 20 грн.
По 18 грн за 1 секунду коштує політична агітація в телеефірі ТОВ «АкадемTV» та ТОВ ТРК «Відікон» (у форматі Т2 секунда політагітації обійдеться дешевше – 10 грн). КП ТРК «Акцент» (Шостка) – 5 грн 83 коп, Філія ПАТ НСТУ (UA-Суми) – 4 грн 64 коп.
Радіомовлення
Середня ціна 1 секунди політагітації в ефірі радіостанцій Сумщини складає 3 грн 50 коп. Найвища ціна на тростянецькому «Доброму радіо» – 10 грн, найнижча – радіо «Мелодія» – 1 грн за 1 сек.
По 2 грн 50 коп коштує 1 секунда в радіоефірі ТОВ ТРК «Відікон» та радіо «Спектр» (м. Ромни).
Вартість 1 секунди ефірного часу під політичну агітацію на «Українському радіо Суми» коштує 2 грн 07 коп/1 сек, , КП ТРК «Акцент» (м. Шостка) – 5 грн 83 коп., СММ «Редакція Радіо Глухів» – 1 грн 73 коп. (104 грн 20 коп/хв.), КО «Лебединська редакція міськрайонного радіомовлення «Світанок» – 1 грн 75 коп.
КДРО «КОН-ТАКТ» (м. Конотоп) оприлюднила 2 види розцінок – 5 грн/1сек. за виготовлення та 4 грн/1сек. за трансляцію.
Друковані ЗМІ
Розмістити політичну рекламу у обласній газеті «Сумщина» коштуватиме 16 грн з урахуванням ПДВ, “Життя Лебединщини» – 7 грн 10 коп., а у Охтирській міськрайонній газеті «Прапор перемоги» або Великописарівській «Ворсклі» – 6 грн.
«ДС Експрес»: перша сторінка – 24 грн 6 коп., внутрішня кольорова – 11 грн 58 коп., чорно-біла – 9 грн 54 коп.
Видання «Ваш шанс» та «Панорама» пропонують дещо складнішу арифметику витрат. Так. наприклад, одиниця вартості розміщення це блок 40*16,4 мм – 77 грн. Третина газетної шпальти, а це 40 блоків інформації коштує 2 800 грн, півсторінки (60 блоків) – 4200 грн, 1 газетна сторінка (120) – 8400 грн. Окрім того, додатково обраховані витрати на обробку матеріалу. Загалом, розміщення політичної реклами на третину сторінки видання, кандидату обійдеться у 3 080 грн, 1/2 сторінки – 4 620 грн та 9 240 грн за сторінку. За підрахунками ОПОРИ, середня вартість 1 кв. см становить 11 грн 73 коп.
У виданні «Ваш шанс» вартість 1 кв. см коштує від 9,5 до 11,47 грн залежно від кольору зображення. Окрім того, з розрахунку 13 грн за 1 кв. см можна розмістити графічний блок на 1-1 кольоровій шпальті видання, а за 12 – на останній. Загалом політична реклама обсягом 1/4 кольорової сторінки коштує 2 760 грн, чорно-білої – 2 300 грн. Бажаючим зайняти цілу газетну шпальту – 11 040 та 9 200 грн відповідно.
Вартість політичної реклами у недригайлівській газеті «Голос Посулля» на 1-й сторінці – 8 грн 70 коп за 1 кв. см, на 2-8 сторінках- 5 грн.
Газета «Життя Лебединщини» на 1 сторінці розмістить політичну рекламу за 7 грн10 коп за 1 кв.см, на 2-16 стор.-за 5 грн 35 коп.
По 10 грн на 1-й шпальті можна розмістити політичну рекламу у Липоводолинській газеті «Наш край», ТОВ «Редакція газети «Глухівщина» та шосткинській «Полісся», вартість розміщення такої інформації на інших сторінках – 6-8 грн та 8-9 грн та 7 грн відповідно.
Реклама в газеті «Білопільщина» обійдеться у 14 грн за 1 см кв. на 1-й сторінці, 11 грн на кольорових, окрім першої, та 7 грн на чорно-білих сторінках.
Видання «Неделя» (Глухів) розмістить агітаційні матеріали кандидата за 15 грн й см кв. на 1-й сторінці, на внутрішній кольоровій сторінці – за 13 грн, на внутрішній не кольоровій – за 10 грн.
Незалежно від номеру сторінки у конотопських «Фактах» 1 см кв. політичної агітації коштує однаково – 6 грн.
Тростянецьке видання «Круглий двір» прорекламує кандидата за 6 грн за 1 см кв. на 1-й та 12-й сторінці, та за 5 грн на інших сторінках. Ще одна тростянецька газета «Новини Тростянеччини. Тиждень» оцінила вартість 1 см кв. газетної площі під політичну агітацію у 12 грн на 1-й сторінці та у 6 грн на 2-8 сторінках.
«Вісті Роменщини» опублікують політичну рекламуна 1-й сторінці за 13 грн, за 6грн 5 коп. грн на кольорових та за 4 грн 50коп. на чорно-білих.
- admin
- 10 февраль 2019
- 1 516
- 0