І це не якісь вигадки, а пряма цитата з рішення виконкому Тростянецького міськвиконкому №78 від 28.02.2020 року «Про заходи щодо ефективного та раціонального використання коштів бюджету Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади». У Заходах до цього рішення, в пункті 2 записано дуже чітко і конкретно: «Припинення оплати чартерних рейсів».
Міський бюджет – то наші з вами гроші. Ми платимо податки і збори, наймаємо на виборах мера і депутатів, причому – тимчасово, а не довічно, і довіряємо їм свої гроші, зібрані в бюджеті, які вимагаємо витрачати раціонально і виключно на потреби розвитку громади.
Те, що наші гроші використовуються не завжди куди потрібно, визнають і в самій міській ради. Ці заходи і пункт в ньому про чартерні рейси – тому підтвердження. Причому, зважте – йдеться не про «недопущення», а саме – про «припинення». Виходить, з бюджету оплачувалися квитки на чартерні рейси.
А літати і їздити за кордон за бюджетні кошти тростянецькі можновладці, а особливо міський голова Ю.Бова, ой як полюбляють. Тільки за період з березня минулого року по березень цього таких поїздок було більше десятка.
Так, в березні минулого року чотири чиновники з`їздили до м. Бістршице-над–Пернштейнем (Чехія). Потім ще двоє - у м. Краків (Польща); в червні троє чиновників їдуть до м. Богухвала (Польща), в тому ж місяці більш ніж на тиждень мер летить в Торонто (Канада); серпень – знову більш, ніж на тиждень Ю.Бова і шестеро посадовців з ним вирушають до Литовської Республіки, а по поверненню звідти - відразу ж міський голова вже з іншою делегацією вирушає до м. Богухвала (Польща); вересень – тепер вже Бова в рамках «навчального візиту» знову їде до Польщі; листопад – Ю.Бова знову сам відвідує муніципалітет Кранська Гора (Словенія); грудень – участь одного з спеціалістів міськради у навчальній поїздці в Румунії. В цьому році, незважаючи на карантин в більшості європейських країн, мер вже з`їздив до Польщі та Чехії.
Кудись мер зі свитою їздив, кудись - літав, в тому числі і чартером.
Що це таке чартерні рейси? Це ті, які виконуються по спецзамовленню на зафрахтованому повітряному судні на підставі договору. Регулярні рейси виконуються відповідно до розкладу руху повітряних суден і квитки на них ви купляєте в касах. Тоді як чартерні рейси є нерегулярними перевезеннями, вони не включені в розклад, їх виконують по замовленню. Перельоти ці значно комфортабельніші. І значно дорожчі.
Кому Тростянецька міська рада оплачувала такі перельоти, неважко здогадатися. Насамперед керівнику.
І ось тепер міська рада сама собі «урізає» апетити на оплату закордонних перельотів. І це правильно. Адже жоден чиновник, включаючи міського голову, його заступників і ще біля сотні керівників і спеціалістів міськради, нічого не виробляють, крім макулатури з рішеннями, рекомендаціями чи то програмами. Натомість зарплату щомісяця проїдають немалу. За даними ухваленого міського бюджету Тростянецької ОТГ на 2020 рік, видатки на зарплату працівникам державного управління передбачено 14,6 млн. гривень.
Тому ЗАХОДИ щодо ефективного та раціонального використання коштів бюджету Тростянецької міської об’єднаної територіальної громади, в тому числі і припинення оплати чартерних рейсів – зайвим явно не будуть. Ось тільки прийняти їх – ще не означає виконати. До слів треба перейти й до діла…