Кому дорога, кому - піар

Наприкінці вересня на територіях Сумської і Харківської областей ввели в експлуатацію автодорогу Р-46 (Харків-Охтирка), ремонт якої виконала компанія "Автомагістраль-Південь". Бюджетних коштів використано біля півтора мільярда гривень. Відремонтована дорога проходить через 11 населених пунктів. Розрахована вона на рух до 30 тисяч автомобілів на добу. Для реалізації цього проекту зібрали найкращих фахівців - понад 500 співробітників працювали у дві зміни. Залучено було понад 300 одиниць найсучаснішої техніки. Укладено 200 тисяч тонн щебеневих сумішей, 220 тисяч тонн асфальтобетону. Розмітка, дорожні знаки, бар'єрні огорожі, безпечні з'їзди - все є. Якість робіт перевірили фахівці держпідприємства "Дорожній контроль якості" та науковці Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. Для Сумщини, рівно як для сусідньої Харківщини, відбулася справді історична, знакова подія. І як завжди, лаври переможців не дають спокою в першу чергу тим, хто менше всіх на них заслуговує… 

Бла-бла-бла…

«103 км і 1 млрд. 400 млн. гривень, уперше з 1980-х проведено якісний серйозний ремонт", - заявив Президент на церемонії відкриття, особливо відзначивши спільну роботу двох голів ОДА – Харківської та Сумської. «Для мене є надзвичайно важливою позицією, що в Україні вперше за багато десятків років нарешті почалася окрема програма будівництва доріг. І Юлія Олександрівна (губернатор Харківської області Світлична – прим. редакції), і Микола Олексійович (губернатор Сумської області Клочко – прим. редакції) об’єдналися, і ми сказали, що дорогу цього року завершимо», - сказав Глава держави.

«Ця ділянка для нас і наших сусідів, харків'ян, є дуже важливою. Для Сумської області це найбільш завантажений напрямок, яким близько 20 тисяч автівок рухається кожного дня. Тому ми дуже вдячні центральній владі за те, що підтримали нашу ініціативу. І такий інфраструктурний проект мав бути зроблений. Ми не зупинятимемось на цьому і сподіваємось, що Президент і надалі підтримає ремонт цієї дороги до міста Суми», - висловив вдячність і сподівання очільник Сумської області Микола Клочко.

Соціальні мережі відразу посміялися на «роздутими щоками» високопосадовців – «…А я вже занепокоївся, що президент давно нічого не відкривав... А якщо серйозно, то хіба це рівень президента?...» - пожартував над присутністю глави держави на відкритті дороги один з українців в соцмережі.

Справді, яке відношення до будівництва цієї дороги має президент, крім, можливо, десь сказаних загальних слів про необхідність поліпшення доріг в Україні? Хоча з іншого боку, могли високопосадовці і зробити для цього конкретний привід – якщо б порахувати зарплати керівників держави, профільних міністрів і губернаторів, які наввипередки один перед одним їхали відкривати ту дорогу, то навіть частини цих грошей вистачило б покрити немалу частку витрат, вкладених в цю дорогу.  

Можна нафантазувати, що щось колись для будівництва цієї дороги робила і президентська фракція у парламенті. Тільки ось немало людей по своєму відреагували на присутність очільника держави на відкритті оновленої траси - висловлювали жаль, що проїхався Порошенко цією дорогою не тоді, коли роками сотні тисяч машин на ній розбивали свої колеса, а коли її вже відремонтували. 

А ще люди не могли уявити, щоб щось подібне зробив би, наприклад, Трамп у США. Напевно, вся Америка перед екранами телевізорів сповзла б з стільців на підлогу, якби побачила його, відкриваючого десь дорогу. Або чи могли на цьому бачити німці свого канцлера Меркель? 

Впевнені люди - це не їхні завдання. Кожен повинен займатися своїми справами – президент управляти країною і вести зовнішню політику, парламентарі – писати і приймати потрібні людям закони. І коли високопосадовці займаються на пусках нових об’єктів перерізанням стрічок, то це вже навіть не піар – це обман. Бо по великому рахунку розвиток країни забезпечують не слова і обіцянки можновладців, а податки простих громадян. Ось їм шана та вдячність людська, їм і відкривати нові будинки, дитячі садки, дороги, в тому числі і Охтирка-Харків. 

А якщо кого і згадувати, то тих, хто зробив реальний внесок у справу. По будівництву дороги Охтирка-Харків таким без перебільшення люди вважають Владислава Бухарєва, депутата-мажоритарника по округу №162, до якого входить і Охтирщина. Але його навіть не запросили на цю урочисту подію. 


У одних аргумент - обіцянка, у Бухарєва - документ

  • Я не беруся стверджувати, що побудована дорога від Охтирки до Харкова – то моя заслуга. Ні. Це заслуга кожного українця, хто платить свої податки до бюджету країни, - говорить В.Бухарєв. – А керівники держави, наділені відповідними повноваженнями, вже спрямовують ці гроші в найбільш важливі напрямки, де вони принесуть Україні користь. А своєю заслугою можу вважати хіба що те, що зумів свого часу переконати керівництво країни спрямувати немалі гроші на будівництво цієї дороги, - прокоментував Владислав Бухарєв.

Причому,зробив це народний депутат В.В.Бухарєв, на відміну від деяких інших депутатів від Сумщини, не за принципом «АБС» - одна бабка сказала, чи-то по телефону, чи перекинувшись фразами десь в кулуарах парламенту типу - Медуниця-Гройсману: «… ви там про охтирську дорогу не забудьте», а той йому: «Так, Олеже, так, тільки голосуй, а я нічого не забуду». 

У Бухарєва ж зовсім інший підхід – тут все зафіксовано документально. На кожен обсяг робіт – окремий депутатський запит і офіційна реакція на них. І починав В.В.Бухарєв "вибивати" гроші на сумські дороги ще з середини 2016 року.

  • 11.04.2017 - Депутатський запит щодо необхідності ремонту автомобільної дороги Харків-Охтирка (ціна питання по Сумській обл. 222 млн. грн.) та закінчення реконструкції мостового переходу через р.Ворскла в с.Климентове (20,5 млн.);

  • 07.03.2018 – відповідь В.В.Бухарєву з міністерства інфраструктури України про включення до виконання робіт щодо ремонту дороги Охтирка-Харків і мостового переходу; 

  • 16.10.2018 – прем’єр-міністру В.Б.Гройсману – Депутатський запит щодо необхідності врахування в Державному бюджеті на 2019 рік коштів для капітального ремонту автомобільної дороги державного значення Суми-Охтирка – ціна питання 1,0 млрд. грн.

Ми передивилися депутатські запити всіх народних депутатів від Сумщини, але ні в кого, крім Бухарєва, не знайшли документального підтвердження того, що хтось перед кимось клопотався за ремонт цієї самої, такої вкрай важливої для обох областей, і всієї країни дороги. Виходить, нікому з них нічим підтвердити, крім, так би мовити, обіцянок і заяв в дусі "аля чи то Медуниці", чи якогось іншого нардепа, що він десь розмовляв з прем`єром, чи колись зробив три чи п`ять «важливих телефонних дзвінків», або як губернатор - здійснив кілька виїздів для «вирішення цього питання». Все це – умовності. А документів на підтвердження - зась.

Лише у одного - Владислава Бухарєва - є офіційна переписка з прем’єр-міністром, головою парламенту, з профільними міністерством, парламентським Комітетом... І триває вона вже два з половиною роки. Результати очевидні – дорога між Тростянцем і Боромлею побудована, будівництво нового Климентівського мосту триває, введена в експлуатацію дорога Охтирка-Харків. 

Так, можна називати себе «Петром першим», але у паспорті точно вказано, хто ти насправді. Так і з авторством будівництва дороги від Охтирки до Харкова – всі сьогодні прагнуть «записатися в герої», але серед всіх народних депутатів можна говорити точно лише про одного, який зробив багато конкретної роботи і особистої наполегливості, на відміну від інших. 

Такий він і на окрузі – діловий, відвертий, грошей не роздає – не має такої можливості, але виборця прийме, вислухає, порадить конкретний алгоритм дій до результату, а від кого приймає документи на ту чи іншу допомогу - обов’язково всім дає письмові відповіді. Не завжди вдається йому вирішити людські проблеми – але ж і депутат він опозиційний, не пестунчик влади – від «Батьківщини».


А все тому, що попереду вибори…

Чому ж все це відбувається, чому так багато охочих сьогодні сподобатися людям за рахунок інших і засвітитися на подіях, до яких не мають ніякого відношення? Всім зрозуміло - ми входимо у виборчий процес. Деякі, здається, вже зробили (фаль)старт, як-то голова Сумської ОДА Микола Клочко. Не упускає він жодної можливості пропіаритися якщо не В Охтирці (на тій же дорозі), то у Тростянці (на даруванні ассмашини, відкритті футбольного майданчика чи то відремонтованого відділення лікарні).  

Складається враження, що губернатор не проти балотуватися наступного року до парламенту на виборах саме по 162-му виборчому округу. 

... Ось і біжать навіть "попереду паровоза", то спекулюючи на болісних для простих людей темах, то відверто займаючись піаром…

Комментариев: 0
Добавить комментарий